Influencerzy – celebryta, bloger czy lider?

Influencerzy są integralną częścią social mediów. Dzielą się swoją wiedzą, mówią o swoich zainteresowaniach, a także promują własną osobę. Dzisiaj poznasz podział influencerów, który ułatwi Ci podjęcie współpracy z jednym z nich.

influencerzy

Marketingowi z udziałem influencerów poświęciliśmy ostatnio dwa wpisy: Influencer marketing – jak się do tego zabrać? oraz Współpraca z micro-influencerem – czy warto?. Nie wyczerpaliśmy jednak jeszcze całkowicie tego tematu, dlatego dziś przedstawiamy kolejne wartościowe informacje z zakresu Influencer Marketingu.

Influencerzy – celebryci i sławy z YouTube’a

Największą korzyścią płynącą ze współpracy z tego typu influencerami jest ich zasięg. Docierają do ogromnego grona odbiorców i są niezwykle rozpoznawalni. Ma to oczywiście bezpośrednie przełożenie na ich zarobki oraz oczekiwania finansowe, co do współpracy z markami i promowania ich produktów. Zwykle tylko duże firmy ze sporym kapitałem mogą sobie pozwolić na zagospodarowanie części budżetu na Influencer Marketing właśnie z udziałem tej grupy. Osoby reprezentujące tę grupę influencerów często stają się ambasadorami marki. Negatywnym aspektem celebrytów i sław z YouTube’a jest to, że mając tak pokaźną grupę odbiorców, nie są w stanie odpowiadać na wszystkie komentarze i wiadomości fanów. Nikłe zaangażowanie influencera może osłabić przywiązanie wielbicieli. (np. Maffashion)

Współpraca z tym influencerem opłaci się Tobie, jeśli chcesz:

  • budować świadomość marki
  • zwiększyć sprzedaż
  • promować nowy produkt/usługę

Jak wygląda promocja?

Najczęściej jest to lokowanie produktów we własnych materiałach udostępnianych w social mediach lub otwartej reklamie.

influencerzy

Influencerzy – liderzy

To grupa influencerów, którą tworzą zawodowcy, specjaliści z różnych dziedzin, którzy są autorytetami w swoich branżach. Są rozpoznawalni, ale koszt nawiązania współpracy z nimi jest niższy niż z wcześniej opisaną grupą. Liderzy zdobyli szacunek i zaufanie społeczne, dzięki czemu odbiorcy w dużym stopniu są podatni na ich wpływy. Tej grupy influencerów nie charakteryzuje ogromny zasięg, natomiast to, co ich wyróżnia, to z pewnością większe zaangażowanie. Odpowiadają na komentarze, wiadomości i dzielą się swoją wiedzą, za co są nagradzani przez swoich obserwatorów. (np. Paweł Tkaczyk)

Współpraca z tym influencerem opłaci się Tobie, jeśli chcesz:

  • budować świadomość marki
  • informować i edukować
  • promować nowy produkt/usługę

Jak wygląda promocja?

Współpracując z liderami, możesz oczekiwać bardziej wymagających materiałów, niż wrzucenie zdjęcia na Instagram. Są to zazwyczaj dłuższe, specjalistyczne treści publikowane np. na Facebooku czy YouTube.

influencerzy

Influencerzy – blogerzy

Twoja marka może naprawdę wiele zyskać, dzięki współpracy z blogerami. Ale zacznijmy od ewentualnych minusów. Najbardziej wyróżniającymi się cechami, które możesz uznać za negatywne, są – nieduży zasięg i niewielka rozpoznawalność. Oczywiście jest to indywidualna kwestia – są blogerzy z większą i mniejszą grupą fanów. Teraz przejdźmy do plusów ;) Jeśli rozważasz zaangażowanie właśnie blogera do promocji Twojej marki, możesz być niemal pewien, że znajdziesz odpowiednią osobę. Dlaczego? Dlatego, że blogerów jest naprawdę mnóstwo i specjalizują się w przeróżnych dziedzinach. Dzięki temu mają  bardzo sprecyzowane grupy odbiorców pod względem demografii, zainteresowań czy statusu społecznego. Są oni bardzo zaangażowani, dzięki czemu mają silne relacje ze swoimi obserwatorami.   Wyróżnia ich również zaufanie społeczne, a kolejnym aspektem, który może skłonić Cię do wyboru influencera-blogera jest niski koszt współpracy.  (np. Kuchnia Agaty)

Współpraca z tym influencerem opłaci się Tobie, jeśli chcesz:

  • budować zaangażowanie
  • tworzyć społeczności w social mediach
  • zwiększyć sprzedaż
  • promować niszowe produkty/ usługi skierowane do wąskiej grupy docelowej

Jak wygląda promocja?

Zwykle współpraca z blogerami polega na pokazywaniu markowych produktów czy usług oraz na angażowaniu fanów np. poprzez organizowanie konkursów.

Podsumowując

Po przeczytaniu dzisiejszego wpisu powinieneś już wiedzieć, który typ influencera będzie odpowiedni dla promowania Twojej marki i Twoich produktów. Jeśli wciąż nie jesteś pewien, zapoznaj się z naszymi poprzednimi wpisami o influencerach. Miło nam będzie również, jeśli skontaktujesz się z nami – chętnie pomożemy Ci opracować strategię promocji Twojej marki i zaplanować współpracę z influencerami ;)