Jak zwiększyć konwersję w eCommerce?

Rozwijasz własny biznes online, ale brak Ci pomysłów, aby zwiększyć konwersję? Świetnie trafiłeś! Przygotowaliśmy dla Ciebie zbiór sprawdzonych wskazówek. Przeczytaj i zacznij działać skutecznie!

zwiększyć konwersję

Szybkość strony

Nic nie irytuje tak, jak zbyt długo wczytująca się strona. Chyba nikt nie lubi czekać, a szczególnie obecnie, kiedy środowisko wymaga od nas szybkości działania. Jeśli nie zapewnisz klientom sprawnie wczytującej się witryny, możesz się z nimi pożegnać jeszcze zanim sprawdzą, co masz im do zaoferowania.  Szybkość strony możesz łatwo, sprawdzić za pomocą PageSpeed  – darmowego narzędzia od Google. Nie testowałeś go jeszcze? Nie ma na co czekać! ;-)

Opinie, recenzje

Umieszczenie na stronie opinii na temat Twojej firmy czy recenzji produktów innych klientów może podnieść jej skuteczność, a co za tym idzie sprzedaż – nawet o ponad 50%. Więcej o opiniach dowiesz się z naszego wpisu – Jak działa wpływ społeczny w e-marketingu? Poruszyliśmy wtedy m.in. kwestię społecznego dowodu słuszności, zgodnie z którym – jeśli inni postępują w dany sposób – w tym przypadku kupują produkty danej marki, utwierdza nas to w przekonaniu, że jest to dobry wybór i należy skorzystać z oferty tej właśnie marki.

zwiększyć konwersję

Wideo z produktem

Testy z udziałem użytkowników potwierdziły, że oglądając materiały wideo przedstawiające produkty jesteśmy zdecydowanie bardziej skłonni do podjęcia decyzji o zakupie, niż np. zapoznając się wyłącznie z treściami tekstowymi.

Dobrej jakości zdjęcia

Niewyraźne, wyglądające na skopiowane z innej witryny zdjęcia, mogą tylko spowodować, że użytkownicy przestaną Ci ufać. Profesjonalne fotografie produktów mogą zwiększyć konwersję nawet o 40%!

Wyeliminuj obawy

Możesz liczyć na wzrost konwersji również, jeśli wyeliminujesz niepokój konsumentów związany z zakupami w sieci. Jak to zrobić? Zapewnij ich o bezpieczeństwie Twojej witryny oraz udostępnij szczegółowe informacje o samej firmie, Twojej misji, jak i o Twoich produktach.

Internet ciągle się zmienia, ale jedną stabilną rzeczą, o jaką musimy dbać jest bezpieczeństwo. Choć zabrzmi to jak żart wielu czyha na naszą stronę www. Na dane jakie są przesyłane przez nią, na płatności. Istnieją sprawdzone sposoby, na to aby Twoi klienci czuli się na stronie bezpiecznie. Pierwszą rzeczą, która pozwala na bezpieczny transfer danych między Twoją firmą, a odwiedzającymi stronę, jest certyfikat SSL. To dzięki niemu, dane z formularzy kontaktowych lub dane transakcji sprzedaży są szyfrowane przed hakerami. Dając badża (znak, plakietka) potwierdzającego, że Twoja strona jest szyfrowana, prestiż, bezpieczeństwo i zaufanie e-klientów rośnie.

Podsumowując

Jeśli dopilnujesz, aby Twoja strona była dobrze zaprojektowana, łatwiej będzie Ci zaangażować konsumentów, zwiększyć konwersję oraz zyski. Chcesz mieć sprawną, skuteczną i atrakcyjną witrynę? To idealne zadanie dla naszego zespołu ;-)