Błędy sklepów internetowych, które hamują sprzedaż

Co powstrzymuje użytkowników przed zrobieniem zakupów w Twoim sklepie? Sprawdź, czy popełniasz te błędy sklepów internetowych, wyeliminuj je i zwiększ zyski ze sprzedaży.

Błędy sklepów internetowych

Kupujących w sieci sukcesywnie przybywa – już ponad połowa Polaków robi zakupy online. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców postanowiło to wykorzystać, zakładając własne sklepy internetowe. Konkurencja jest ogromna – musisz mieć to na uwadze, jeśli chcesz dołączyć do grona sprzedawców online lub już do niego należysz. Dzisiaj pokaże Ci kilka błędów, które mogą powstrzymywać klientów od zakupów.

Błędy sklepów internetowych, które hamują sprzedaż

Niejasna polityka zwrotów

Sprzedaż online z roku na rok wzrasta m.in. dlatego, że zwiększyło się zaufanie klientów do sklepów internetowych. Nie oznacza to jednak, że trafiając pierwszy raz na stronę sklepu, znajdujemy interesujący nas produkt, dodajemy go do koszyka i realizujemy płatność. O nie – nie ma tak łatwo. Zwykle chcemy się upewnić, że nasze pieniądze bezpiecznie do nas wrócą, jeśli okaże się, że artykuł nie spełnia naszych oczekiwań lub w naszych rękach nie wygląda już tak fajnie, jak na profesjonalnych zdjęciach w galerii produktu.

Co musisz zrobić? Jasno przedstaw wszystkie informacje na temat zwrotów. To da klientom dodatkowe poczucie bezpieczeństwa, dzięki czemu znikną obawy przed przelaniem środków na konto nieznajomego.

Brak informacji o dostawie

Kupując online nie lubimy przykrych niespodzianek, a jedną z tych najbardziej irytujących jest brak jasnej informacji o kosztach dostawy. Najgorszym możliwym rozwiązaniem jest poinformowanie klienta o dodatkowym koszcie dopiero w ostatnim kroku dzielącym go od sfinalizowania zamówienia. Jeśli więc użytkownik musi przejść kilka kroków, poświęcić swój czas, aby na końcu dowiedzieć się, że koszt wysyłki jest dla niego za drogi – nie tylko nie zrobi zakupów tym razem, ale prawdopodobnie zirytuje się na tyle, że już nigdy nie wróci do Twojego sklepu

Im więcej mamy informacji o sklepie, tym łatwiej jest nam podjąć decyzję. Nie zwlekaj więc z przekazaniem wszystkich istotnych wiadomości, stwórz też stronę z FAQ i poinformuj użytkowników, z jakimi kosztami muszą się liczyć i ile będą czekać na swoją przesyłkę.

Słabe zdjęcia produktów

Sklep internetowy z wątpliwej jakości zdjęciami produktów lub z ich całkowitym brakiem nie ma szans na sukces. Przewaga sklepów stacjonarnych nad tymi w sieci polega na tym, że klient ma możliwość zobaczenia produktu “na żywo”. Jeśli interesują go np. meble, nie musi sobie wyobrażać ich parametrów, natomiast kupując ubrania, może sprawdzić, jak “zachowuje się” dany materiał oraz czy będzie pasował na jego sylwetkę. Będąc właścicielem sklepu internetowego, Twoim zadaniem jest zminimalizowanie tej przewagi.

To fragment wpisu Jak zrobić zdjęcia produktów, które sprzedają? Przeczytaj go zanim zorganizujesz sesje, ponieważ słabe zdjęcia to kolejny błąd, który powstrzymuje internautów przed zakupami.

Na koniec

Jeśli chcesz, aby Twój sklep odniósł sukces, musisz dopilnować wielu spraw. Znasz już błędy sklepów internetowych, które hamują sprzedaż. Jednak w pojedynkę ciężko nad wszystkim zapanować, dlatego nasza agencja interaktywna zaprojektuje oryginalną szatę graficzną Twojego sklepu internetowego, potem zajmiemy się jego wdrożeniem, a jeśli będziesz tego potrzebował przeprowadzimy szkolenie, po którym będziesz samodzielnie i skutecznie sprzedawał online.

Wciąż nie jesteś przekonany? Napisz do nas lub zadzwoń, a my przedstawimy Ci nasze pomysły na rozwój Twojego biznesu.