Psychologia konsumenta – fakty o kupujących online

Postaw się na miejscu klienta i odpowiedz sobie na pytanie – czego oczekujesz od sklepów internetowych? Oprócz tego poznaj fakty o kupujących online i przekonaj się, jaki wpływają na nich konkretne elementy. To pozwoli Ci na skuteczniejsze planowanie działań.

fakty o kupujących online

Wygląd sklepu internetowego

Jeśli chcesz sprzedawać więcej, musisz przyciągnąć uwagę konsumentów. Oczywiście bez ciekawej oferty i dobrze dopasowanej grupy docelowej nie możesz liczyć na cuda. Jednak to, co w dużym stopniu oddziałuje na użytkowników to wygląd Twojej witryny. Pokaż, że jesteś wyjątkowym sprzedawcą za pomocą wyjątkowego designu. Nie powielaj schematów swoich konkurentów. Zaproponuj oryginalny wygląd, ale nie zapominaj o funkcjonalności.

  • 93% użytkowników uważa, że wygląd witryny jest jednym z kluczowych czynników decydujących o tym, czy zrealizują zakupy w konkretnym sklepie internetowym.
  • Ponad połowa użytkowników porzuca stronę i nigdy na nią nie wraca ze względu na nieatrakcyjny i nieestetyczny wygląd.
  • Około 40% konsumentów ocenia sklep, bazując wyłącznie na wizualnym projekcie strony.

Materiały wideo

Firmy, które decydują się na realizację własnych materiałów wideo zyskują wizerunek profesjonalistów. To oznaka, że nie ograniczacie się do minimum i że inwestujecie w kreatywne pomysły. Dla większości konsumentów takie wideo jest znacznym ułatwieniem w podjęciu decyzji o zakupie. Czasami wystarczy zamiana grafiki na materiał filmowy na landing page’u a współczynnik konwersji może znacznie wzrosnąć.

  • Ponad 70% konsumentów chętniej decyduje się na zakup produktu po obejrzeniu instruktażowego wideo.
  • Ponad połowa użytkowników darzy większym zaufaniem marki, które produkują własne materiały wideo.

Użyteczność

Efektywność Twoich działań w dużym stopniu uzależniona jest od doświadczeń, jakie towarzyszą użytkownikom korzystającym z Twojej strony. Jeśli nie spotykają się z żadnymi problemami, witryna jest intuicyjna i ciekawa znacznie łatwiej będzie Ci zrealizować założone cele. Unikając niezadowolenia i irytacji potencjalnych klientów, a starając się odpowiadać na ich potrzeby i oczekiwania, tworzysz przyjazne relacje, które Ci się opłacą.

76% użytkowników twierdzi, że najistotniejszą cechą strony jest to, aby była intuicyjna i łatwa w obsłudze.

fakty o kupujących online

Szybkość strony

Satysfakcja klientów z każdą dodatkową sekundą oczekiwania spada. Jeśli nie jesteś przekonany, czy Twoi odbiorcy nie czekają zbyt długo, przetestuj swoją stronę za pomocą PageSpeed Insights. To darmowe narzędzie od Google nie tylko pokaże Ci, jak długo ładuje się Twoja strona, ale również podpowie, co możesz zrobić, aby usprawnić jej działanie.

  • Około 70% użytkowników nie czeka dłużej niż 3 sekundy aż strona się załaduje – po tym czasie po prostu ją porzucają i najczęściej nigdy na nią nie wracają!

Opinie innych użytkowników

Umieszczenie na stronie opinii na temat Twojej firmy czy recenzji produktów innych klientów może podnieść jej skuteczność, a co za tym idzie sprzedaż – nawet o ponad 50%. Więcej o opiniach dowiesz się z naszego wpisu – Jak działa wpływ społeczny w e-marketingu? Poruszyliśmy wtedy m.in. kwestię społecznego dowodu słuszności, zgodnie z którym – jeśli inni postępują w dany sposób – w tym przypadku kupują produkty danej marki, utwierdza nas to w przekonaniu, że jest to dobry wybór i należy skorzystać z oferty tej właśnie marki.

  • 78% konsumentów, zanim zdecyduje się na zakup, sprawdza opinie o sklepie oraz produkcie.

Na koniec

Zagłębiając się w psychologię konsumentów możemy poznać ich upodobania i oczekiwania, a potem wykorzystać tę wiedzę na etapie planowania skutecznych działań. Nie można jednak wszystkich użytkowników wrzucić do jednego worka i stwierdzić, że na każdego zadziała to samo. Jest wiele czynników, które trzeba wziąć pod uwagę dostosowując ofertę do konkretnej grupy docelowej. Jako agencja interaktywna zdobyliśmy doświadczenie i wiedzę, która pozwala nam tworzyć skuteczne projekty. Skontaktuj się z nami – razem wykorzystamy potencjał Twojej marki ;-)