Dlaczego FAQ powinny być na Twojej stronie?

Sprawdź, dlaczego sekcja FAQ jest tak ważnym elementem, a jeśli wciąż nie masz jej na swojej stronie, przekonaj się, że warto.

FAQ

Czym właściwie jest FAQ?

FAQ to skrót (Frequently Asked Questions) od angielskiego określenia sekcji z najczęściej zadawanymi pytaniami. Z pewnością sam wielokrotnie szukałeś tego elementu strony, zanim zdecydowałeś się na zrealizowanie zakupów w sklepie internetowym. FAQ to źródło przydatnych informacji, które powinny wyeliminować jakiekolwiek watpliwości klientów.

Pierwszą, która przychodzi na myśl odpowiedzią na pytanie, dlaczego FAQ powinny być na Twojej stronie, jest fakt, że stanowią one spore ułatwienie. Skorzystasz na tym zarówno Ty, jako właściciel zarządzający sklepem, jak i Twoi potencjalni klienci. Oczekujesz konkretów? Proszę bardzo! ;-)

Dzięki FAQ oszczędzasz czas

Zadaniem sekcji FAQ jest szybka odpowiedź na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Umieszczając ją na stronie, użytkownicy z łatwością pozbędą się wątpliwości związanych np. z formą dostawy, gwarancją czy składem produktów. Dzięki temu skrócisz im drogę do realizacji zamówienia. Jeśli natomiast klienci nie znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania, będą zmuszeniu do kontaktowania się z Tobą lub zrezygnowani poszukują jasnej oferty na stronie Twojej konkurencji. W przypadku pierwszego scenariusza w efekcie będziesz musiał zagospodarować czas na odpowiedzi, a klienci zmarnują swój na poszukiwaniu dogodnej dla nich formy komunikacji. Aby FAQ spełniało swoje zadanie, musisz przestrzegać kilku zasad.

  • Pytania muszą być rzeczywiście pomocne i odpowiadać na zapotrzebowanie potencjalnych klientów.
  • Sekcja FAQ musi być czytelna, a odpowiedzi jasne i wyczerpujące.
  • Znalezienie na Twojej witrynie sekcji FAQ nie może być problemem dla użytkowników.

Stworzenie miejsca z najczęściej zadawanymi pytaniami nie spowoduje oczywiście, że już żaden klient nie zada Ci  pytania za pośrednictwem e-maila czy mediów społecznościowych – niektórzy właśnie tam trafią na Twoją ofertą. W takim przypadku również przydadzą Ci się odpowiedzi, ponieważ możesz je zwyczajnie skopiować i przesłać klientom lub przesłać link kierujący do sekcji na stronie.

FAQ

FAQ doda Twojej witrynie wiarygodności

Użytkownicy są przyzwyczajeni do tego elementu strony i w razie wątpliwości chętnie z niego korzystają. Brak sekcji z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania może skutkować brakiem zaufania do Twojego sklepu internetowego.

Najczęściej zadawane pytania pozytywnie wpływają na wizerunek

Dzięki tej sekcji, tworzysz wokół siebie wizerunek profesjonalisty oraz eksperta w swojej branży. To oznaka, że zależy Ci na zapewnieniu klientom najwyższej jakości usług oraz pozytywnych doświadczeń podczas korzystania z Twojej witryny.

Podsumowując

Często zadawane pytania stanowią spore ułatwienie dla użytkowników oraz oszczędność czasu dla osób zarządzających sklepem. Jeśli interesuje Cię tematyka sklepów internetowych, nie opuszczaj nas jeszcze. Więcej dowiesz się we wpisach:

Funkcje sklepu internetowego, które warto mieć

Live chat – 5 korzyści

4 kroki, dzięki którym poznasz oczekiwania Twojego klienta

5 porad, które sprawią, że zbudujesz zaufanie e-klientów