Dostawy w sklepie internetowym. Którą opcję wybrać?

Prowadząc sklep internetowy, musimy wybrać najkorzystniejszą formę dostawy zamówionych przez klientów towarów. Chcesz być usatysfakcjonowany ofertą firmy i jednocześnie zapewnić zadowolenie klientów? Koniecznie przeczytaj ten post. Może Cię również zainteresować nasz wpis o obowiązkach sprzedawcy internetowego.

dostawy

Wybór najlepszej opcji w dużej mierze zależy od tego, co sprzedajemy. Dla towarów o dużych gabarytach, a także takich o wysokiej wartości, najlepiej sprawdzi się dostawa za pośrednictwem kuriera. Jeśli musimy dostarczyć drobne produkty, korzystniejszą formą będzie wysyłka pocztowa. Oto przegląd najpopularniejszych usług dostawczych.

Dostawy kurierskie

Firmy kurierskie bez wątpienia zdominowały branżę dostawców. Statystyki pokazują, że osoby kupujące online najczęściej wybierają tę formę realizacji zamówień. Dlaczego? Zarówno konsumenci, jak i sprzedawcy darzą kurierów większym zaufaniem. Przesyłki kurierskie są bezpieczne, a w razie potrzeby można jeszcze wykupić dodatkowe ubezpieczenie. Minusem usług kurierskich są wyższe koszty realizacji. A oto spis wybranych firm kurierskich:

  • DHL
  • UPS
  • DPD
  • FedEX

Pośrednicy między firmami kurierskimi a klientami:

  • Furgonetka
  • KurJerzy

Skrytki pocztowe

Skrytki pocztowe to wygodna alternatywa umożliwiająca kupującym odebranie przesyłki w dogodnym czasie i w wybranej przez siebie lokalizacji. Dostępność 24/7 to atrakcyjna opcja dla zabieganego społeczeństwa.

Paczkomaty InPost

Sieć Paczkomatów cały czas się rozrasta, coraz większa ilość punktów ze skrytkami sprawia, że ta forma dostawy cieszy się wzrastającą popularnością Warto zaznaczyć, że Inpost wprowadził niedawno nową usługę, dzięki której możliwe stało się nadawanie paczek do wybranych krajów Unii Europejskiej.

Wysyłki pocztowe

Poczta Polska

Standardem oferowanym przez Pocztę Polską są wysyłki listowe, które możemy nadać jako list priorytetowy lub ekonomiczny. Z myślą o internetowych sprzedawcach Poczta stworzyła serwis Kurier 48. Korzystający z tej formy dostawy mogą odebrać przesyłkę w placówkach pocztowych lub zdecydować się na dostarczenie jej do domu. Serwis ułatwia zorganizowanie wysyłki w aplikacji eNadawca oraz późniejszy monitoring przesyłek. Poczta Polska oferuje również usługę informowania nadawcy poprzez sms o dostarczeniu paczki lub listu.

Podsumowując

Dużym plusem dla sprzedawców jest fakt, że większość dostawców udostępnia aplikacje internetowe, stworzone specjalnie z myślą o branży e-commerce. Pomagają one w organizacji dostawy zamówienia, umożliwiają śledzenie przesyłek oraz ułatwiają zarządzanie płatnościami. Sporym ułatwieniem dla e-sprzedawców są również systemy sklepowe, które często posiadają integrację z procesem wysyłki.

Jeśli już posiadasz swój sklep internetowy lub dopiero go zakładasz i chcesz zautomatyzować proces realizacji dostawy Twoich produktów, skontaktuj się z nami – profesjonalnie zintegrujemy przesyłki z Twoim sklepem. Zdobyliśmy doświadczenie tworząc sklepy internetowe dla takich marek, jak Rubicon, Mori Lee czy Niewieścin.