Nieśmiertelna treść istnieje – jest nią Evergreen content! cz.1
Możliwe, że pojęcie „Evergreen Content” nie jest Ci obce. W końcu ostatnio często się o nim słyszy. Jeżeli mimo tego wciąż nie wiesz, z czym dokładnie masz do czynienia, nasz poniższy tekst rozwieje Twoje wszelkie wątpliwości!
Evergreen content to treść nieśmiertelna. Taka, która zawsze jest aktualna, przydatna i dobrze się do niej wraca. To również treść, która dla Twoich odbiorców będzie cenną kopalnią wiedzy na temat, który ich najbardziej interesuje. Dzięki niej Twoja strona będzie rosła w siłę, zbierając coraz większe zasięgi.
Nasz blog pełen jest treści Evergreenowych, do których nasi odbiorcy często wracają
Różne odsłony wiecznie żywej treści
Evergreenowy content może przybrać różne formy. Do najpopularniejszych z nich zalicza się:
Poradniki: Dzieląc się konkretnymi poradami i wskazówki na rozwiązanie danego problemu, przyciągasz odbiorców a Twój content zyskuje popularność. Jak dobrze pójdzie – staje się on nieśmiertelny. Pamiętaj tylko by taki poradnik dawał konkretne rozwiązanie realnego problemu.
Najpopularniejsze z serii poradników:
- Porady dla początkujących i średniozaawansowanych. (Dla specjalistów również, ale już mniej)
- Pomoc przy wyborze najlepszego produktu lub usługi
- Poradniki opisujące naturę ludzką (np. Jak wytrwać w postanowieniach, jak dobrze planować swoją przyszłość itd.)
Wiedza: Zawsze będzie pożądana. Ludzie uwielbiają czytać wpisy ekspertów z danego tematu i uczyć się od nich. Dlatego taką popularnością cieszą się posty w stylu: „Wszystko, co powinieneś wiedzieć o”
Najpopularniejsze z serii wiedza:
- Treść zgłębiająca dany temat
- “Najlepsze sposoby na…”
- Content opisujący działanie lub funkcjonowanie danego zagadnienia
Listy i zestawienia: Znane z tego, że dostarczają wielu informacji w skondensowanej formie. Są łatwo przyswajalne i szybko się je czyta.
Najpopularniejsze pomysły na listy i zestawienia:
- Pomysły na…
- Zestawienie najlepszych rozwiązań z danej dziedziny
- Plusy i minusy danego zagadnienia
Wyniki własnych badań i eksperymentów: Dzielenie się własnymi spostrzeżeniami uwzględniając własne doświadczenia to content bardzo pożądany. Ludzie uwielbiają czytać o tym, co ktoś sprawdził i jakie są tego wyniki. Najważniejsze są dane oraz konkrety.
Najchętniej czytane:
- Statystyki
- Case study: Opisywanie danego zjawiska
- Wyniki własnych doświadczeń
Podsumowując
To jeszcze nie wszystko o Evergreen Content! Za tydzień przedstawimy wam drugi wpis o tym ciekawym zagadnieniu. Znajdziecie w nim informacje o tym jak tworzyć taki content, na jakie elementy zwracać szczególną uwagę oraz czego unikać by ponadczasowy content nie zamienił się w chwilową sensację.