Jak budować silne relacje z klientami?
Poznaj 4 sposoby, dzięki którym pokażesz swoim klientom oraz obserwatorom, jak bardzo doceniasz ich obecność, tworząc przy tym silne relacje, które zapewnią Ci długotrwały zysk.
Jak budować silne relacje z klientami?
Dziękuj
Okazywanie wdzięczności wzmacnia relacje. Nie pozwól więc, aby umknęły Tobie pozytywne działania aktualnych czy potencjalnych klientów. Ktoś udostępnił Twój post, oznaczył Twój produkt na zdjęciu, napisał życzliwą opinię, a może dopiero dołączył do grona fanów lub subskrybentów Twojego newslettera? Zwyczajne “Dziękuję” jest pierwszym krokiem do tego, aby stworzyć dobre relacje. Jak dziękować?
- w komentarzu pod postem
- w e-mailu (Super, że dołączyłeś do grona subskrybentów – dzięki!)
- w poście (Jest Was tu już 3000 – dziękujemy!)
Repostuj
Jeśli klienci chętnie oznaczają Twoje produkty w postach w mediach społecznościowych, szkoda by było tego nie wykorzystać. Repostując ucieszysz użytkowników i ocieplisz Wasze relacje, a do tego zyskujesz dodatkowy content. Tutaj dowiesz się, dlaczego User Generated Content jest tak ważny?
Licz się z ich zdaniem
Posty w mediach społecznościowych, które nawołują do głosowania, dzielenia się własnymi pomysłami czy wyobrażeniami na temat marek pokazują, że lubimy angażować się w podejmowanie decyzji. Pytając swoich obserwatorów o zdanie, pokażesz, że się z nim liczysz, a to umocni Wasze relacje. Fani poczują się ważniejsi, ponieważ będą mieli wpływ na wygląd czy ofertę Twojej firmy. Co więcej, dowiesz się, jak możesz udoskonalić swoją ofertą, a odpowiadając na zapotrzebowanie konsumentówm zwiększysz swoje zyski. O co pytać? Poniżej znajdziesz kilka pomysłów.
- Który produkt powinien pojawić się w nowej kolekcji Twojego sklepu?
- Czego chcieliby dowiedzieć się o Twojej marce?
- Jaki kolor opakowania dla Twoich produktów podoba im się najbardziej?
- Który deser powinien pojawić się w menu Twojej restauracji?
- Jak powinna wyglądać nowa odsłona Twojej strony www?
Zaproponuj wyjątkową ofertę
Jeśli już zgromadziłeś wokół swojej marki fajną społeczność, nie zapomnij o podtrzymywaniu relacji. Nie dopuść do tego, aby zakończyło się na jednorazowym zakupie. Wynagradzaj swoich obserwatorów rabatami, informując ich o tym na Twoich profilach społecznościowych. Przy okazji przygotowując dedykowany kod zniżkowy, sprawdzisz, ile osób wśród Twoich followersów było gotowych z niego skorzystać.
Chcesz poznać więcej wskazówek, które pomogą Ci budować silne relacje z klientami i skuteczniej działać online? Zaglądaj częściej na naszego bloga.