Jak generować ruch na stronie
Zakładając stronę na pewno chcemy by dotarła do jak największego grona odbiorców. Powodów może być wiele. Jedni chcą szerzyć swoją wiedzę, drudzy zarabiać na reklamach a jeszcze inni promować sprzedaż swoich usług. Wszystkich łączy wspólny cel. Zwiększyć ruch na stronie. Jak tego dokonać?
Tworząc swoją stronę, warto zadbać o ruch na stronie. Szczególnie gdy poświęcasz jej sporo czasu. Na nic zdadzą się Twoje wysiłki, jeżeli nie będziesz wiedział czym i jak przyciągnąć uwagę odbiorców. Stąd przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad, które pozwolą CI uniknąć takiej sytuacji. Oto 6 sposobów na generowanie ruchu na Twojej stronie
Content (wciąż) króluje!
Prezentując wysoko jakościowe treści zdobywasz największą publikę. Oferując ludziom coś, co poziomem i merytoryką prześciga konkurencję, zyskujesz najskuteczniejszy sposób by zwiększyć ruch na stronie. Istotna jest również regularność w udostępnianiu treści. We wcześniejszych wpisach, dużo mówiliśmy o dobrym contencie. By dowiedzieć się więcej, warto zajrzeć tu i tu.’
Wykorzystaj Social Media
Więc masz już dobry content. Teraz czas wypuścić go w świat. Wykorzystaj do tego potęgę social mediów. Opublikuj swoją treść na popularnych portalach i śledź wykresy w Google Analitics. Jest to szczególnie ważne, bo dzięki temu będziesz wiedział skąd pochodzi Twoja publika i jakie działania przynoszą największy skutek (generują ruch na stronie). Warto zajrzeć również na nasz wcześniejszy wpis odnośnie monitorowania sieci (w końcu warto sprawdzić co mówią o naszej stronie).
Dzięki temu zdobędziesz wierną grupę followersów. Dziel się treściami i obserwuj innych. Pozwól ludziom na komentarz Twoich treści oraz sam komentuj treści innych. Dzięki temu staniesz się częścią społeczności, która później sama będzie promować Twój contenti. Możesz także zrobić konkurs gdzie dla osób, które zaangażują się w udostępnianie Twoich treści. Nie ograniczaj się tylko do Facebooka. Szczególnie, że każdy portal ma inną specyfikację i w zależności od prezentowanych treści może się okazać, że jeden będzie bardziej skuteczny w promocji od drugiego.
Np. jeżeli prezentujesz “kreatywny” content, warto go reklamować przez Pinterest. Jeżeli chodzi o branże biznesową, sprawdź Linkedin. Jeżeli prowadzisz sklep lub robisz sporo zdjęć, pomyśl nad Instagramem itd.
Lista mailingowa
Jeżeli masz już publikę, najlepszym sposobem na generowanie stałego ruchu jest lista mailngowa. Stwórz formularz rejestracji na swojej stronie by Twoi odbiorcy znaleźli się na mailingowej liści. Dzięki temu będą na bieżąco z tym, co pojawia się na Twojej stronie. By zachęcić do wpisania się, stwórz przynętę w postaci np. darmowego e-booka dla subskrybentów lub udostępni dla nich atrakcyjne treści, wcześniej niepublikowane treści. Tworząc listę przyda Ci się np. FreshMail, oferujący darmowy dostęp do swojej platformy, gdy lista subskrybentów nie przekracza 2000 użytkowników.
HEJ, PATRZ TUTAJ! Czyli skuteczne nagłówki:
Bez przyciągających uwagę nagłówków, nic nie osiągniesz. Treści w internecie jest tak dużo, że odbiorców trudno jest zainteresować treścią. Nikt nie ma szczególniej ochoty wgryzać się w cały tekst. Informacja jest wybierana wybiórczo, dlatego ważne jest, żeby właśnie TWOJA treść wybijała się ponad przeciętność. Oto morał: Twój nagłówek jest najważniejszy. Bez niego nawet dobry content nie ma szans przebicia, jeżeli internauci nie zainteresują się nagłówkiem.
Współpracuj z innymi blogami:
Gościnne wpisy na blogu o pokrewnej tematyce, czy komentarze pozwolą na wzrost zainteresowania Twoją stroną. Dziś głos blogerów (przynajmniej tych wybranych) liczy się o wiele bardziej niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu ( gdy blogi były kojarzone z pamiętnikami nastolatków) . Warto więc nawiązać z nimi współpracę, a tymczasem samemu dołącz do dyskusji, dając komentarz pod popularne wpisy. Jeżeli Twoja opinia będzie ciekawa na pewno zainteresuje innych, a to świetna okazja do promocji.
5 sposobów na…
Tego rodzaju wpisy generują spory ruch. Jak wspominaliśmy, internauci nie mają dziś czasu ani cierpliwości na czytanie pełnych, zbitych treści. Lepiej jest je podzielić na mniejsze i łatwiej przyswajalne dawki. Po drugie zestawienie najważniejszych punktów w tekście jest bardziej interesujące i bardziej przyciąga uwagę…W końcu jakimś sposobem sam się tu znalazłeś!
Jak sam widzisz generowanie ruchu jest bardzo istotne…ale nie najistotniejsze. Najważniejsze by wykorzystać ten ruch na stronie, szczególnie jeżeli coś sprzedajesz. Kieruj content, reklamę i cały marketing do określonej niszy odbiorców. Możesz ściągać duży ruch, ale jeżeli będą to osoby przypadkowe, nie związane z tym, co starasz się przekazać, nic nie zyskasz. Zamiast skupiać się na statystykach odwiedzin, postaraj się dać swoim odbiorcom to, czego potrzebują, czyli najlepszy serwis, w którym znajdą to, co ich najbardziej interesuje.