Jak przygotować e-sklep na święta!
Cześć! Rozpoczął się listopad a wraz z nim odwieczna walka o bożonarodzeniowych klientów. Nie oszukujmy się, to właśnie w tym okresie przypada największy odsetek sprzedaży w sklepach internetowych. Dziś dowiesz się jak przygotować e-sklep na święta!
W tym wpisie opowiem Wam o 4 najlepszych sposobach, jakie pomogą Wam zwiększyć sprzedaż w e-sklepie. Następnie przez najbliższe tygodnie kolejno przedstawię najlepsze kroki by wdrożyć te sposoby w Waszych sklepach. Gotowi? No to zaczynamy!
Garść faktów
- Blisko 100 tys. euro na godzinę wydamy średnio w grudniu na zakupy online. (www.visa.pl)
- 85 proc. Polaków na prezenty świąteczne wydaje około 500 zł. (Olgierd Borówka z Profi Credit)
- 19 proc. klientów, robi zakupy świąteczne w listopadzie, a 70 proc. Polaków w okresie od 1 do 24 grudnia. (Deloitte)
- Już ponad 80% Polaków kupi w tym roku prezenty przez Internet! (ARC Rynek i Opinia)
- Szacunkowo Internauci zostawią w sieci 5768,55 mln złotych na prezenty świąteczne. (PAYBACK Opinion Poll i GUS)
- 53% Internautów szuka pomysłów na prezenty na portalach społecznościowych typu Facebook. (Deloitte)
Jak przygotować e-sklep na święta
Dzień Darmowej Dostawy: Już w zeszłym roku pisaliśmy o tym wydarzeniu. Nic tak nie denerwuje klientów jak koszty dostawy. Z jednej strony już jesteśmy jedną nogą w sklepie, mamy koszyk zakupów na ściśle określoną kwotę, klikamy kup teraz i nagle nasz koszyk powiększa się o kilkanaście złotych. Ugrrrr… Od razu znaczna część klientów rezygnuje z zakupów. Właśnie temu działaniu przeciwdziałają takie możliwości jak DDD. Już za tydzień opisze jak wziąć udział w tym wydarzeniu lub stworzyć je własnymi siłami!
E-mail marketing: o tym wspaniałym narzędziu pisaliśmy już tu, tu i tu. Jednak nigdy dobrego za wiele. Dlaczego to tak skuteczne narzędzie? Po pierwsze, jeśli klient już pozostawił nam swój e-mail to znaczy, że jest potencjalnie zainteresowany naszą oferta. Dzięki temu pozostaje nam już tylko ponowne zwrócenie uwagi na nasze produkty. Sprawa jest tym prostsza, jeśli adres email pozostawił w wyniku poprzednich zakupów. Jednak zwykły e-mail nic nie zdziała. Pamiętaj, że musi być wyjątkowy, świąteczny, pasujący. Jaki jeszcze? O tym w osobnym wpisie!
Kampanie w social mediach: Tak, wiemy, wiemy, że coraz częściej mówi się o kampaniach, które są nachalne, które zasypują nas tandetnymi grafikami i chodzą za nami krok w krok. W pełni zgodzimy się z tym, że takie działania nie przynoszą nam rezultatów. Istnieje jednak wiele ciekawych kampanii, które zwróciły naszą uwagę. Nie zawsze muszą być powiązane bezpośrednio z produktami. Mogą przecież nawiązywać do tradycji, zwyczajów, emocji, czy uczuć. A może do wszystkiego na raz? Możliwości jest wiele. Działania najlepiej przeprowadzać z niewielkim wyprzedzeniem, gdy już klimat świąt czuć w powietrzu!
Lepsza obsługa klienta: zwłaszcza przed świętami, gdy klienci bywają nerwowi, ponieważ, a to nie ma produktu, a to kurier się spóźnia, a to strona wiesza. Wszystkie ciosy przyjmie zawsze pierwsza linia. A nie ma nic gorszego przed świętami niż zbulwersowany klient! Przecież może nam narobić większych szkód niż niedokonanie zakupów – @Kryzysy w social mediach wybuchają na święta!
Już za tydzień opowiem Wam o Dniu Darmowej Dostawy! Zostańcie z nami!