Jak zachęcić klienta do zakupu?
Prowadząc biznes online, pewnie nie raz głowiłeś się nad tym, jak zachęcić klienta do zakupu. Bez względu na to, czy dopiero planujesz założenie własnej witryny, czy już ją posiadasz, musisz mieć pomysły, które skłonią odbiorców do wykonania Twojego celu. Poznaj skuteczne sposoby!
Jak zachęcić klienta do zakupu?
Program lojalnościowy
Programy lojalnościowe są uwielbiane przez duże grono konsumentów. Świadomość, że wyłącznie dzięki przynależności możemy trochę zaoszczędzić lub dostać coś za darmo motywuje nas do kupna. Założę się, że również Ty posiadasz choć jedną kartę lub konto stałego klienta, gdzie odkładasz punkty na kolejne zakupy. Czy nie chętniej korzystasz z usług takiego sklepu, gdzie możesz dostać produkt w konkurencyjnej cenie? To właśnie jeden ze sprawdzonych sposobów, aby zachęcić klientów do ponownych zakupów. Kiedy zaczniesz planować własny program lojalnościowy, pamiętaj o jego atrakcyjności – musisz zachęcić odbiorców, oferując im realne korzyści.
Świetna obsługa klientów
Jeśli klient trafił na Twoją stronę i rozważa decyzję o kupnie, ale potrzebuje dodatkowych informacji, nie możesz tego zmarnować. Stwórz możliwość szybkiego i wygodnego kontaktu – np. za pośrednictwem czatu na Twojej stronie www. Oprócz tego sprawnie odpisuj na maile czy wiadomości prywatne w mediach społecznościowych. W ten sposób masz szansę nie tylko upewnić klientów o wysokiej wartości Twoich produktów, ale również zdobyć ich zaufanie.
Darmowe próbki
Wszyscy lubią dostawać prezenty – oferując je swoim klientom, z pewnością wzbudzisz w nich pozytywne emocje. To jednak nie wszystko. Czasami wahamy się, zanim podejmiemy decyzje o zakupach online, ponieważ nie do końca wiemy, czy produkt spełni nasze oczekiwania. Nie możemy go przecież wziąć do ręki i sprawdzić, czy nam odpowiada. Dzieje się tak, gdy rozważamy kupno np. książki czy kursu online, a także wielu innych produktów. Jeśli chcesz zachęcić klienta do zakupu upewnij go, że produkt spełni jego oczekiwania. Udostępnij fragment książki, okrojoną wersję kursu lub jego pierwszą lekcję. Jeśli trafiasz do odpowiedniej grupy docelowej, możesz liczyć na wzrost sprzedaży.
Cross-selling
Cross-selling to technika, która pozwoli Ci na zwiększenie ilości produktów dodawanych do koszyka. Jej istotę szerzej opisaliśmy tutaj – E-merchandising. Zwiększ sprzedaż w e-sklepie.
W sklepie internetowym jest to bardzo proste do osiągnięcia. Wystarczy na stronie produktu i/lub w koszyku pokazywać komplementarne produkty dla tego wybranego przez naszego klienta. Częstym hasłem „zachęcającym” klienta do spojrzenia na komplementarne produkty jest „Zobacz polecane produkty”. Niestety to nie zawsze jest trafne sformułowanie, ponieważ nie mówi wprost jakie produkty tam się znajdują. Może lepszym zwrotem byłoby „Sprawdź, co jeszcze jest Ci potrzebne”?
Na koniec
Znasz już kilka sposobów, na to, jak zachęcić klienta do zakupu – pamiętaj, że każda grupa docelowa różni się od siebie upodobaniami. Na bardziej doświadczonych konsumentów zadziała coś zupełnie innego niż na tych, którzy dopiero zapoznają się z zakupami w sieci. Inaczej zachowują się kobiety, inaczej mężczyźni, wpływa na to również ich wiek czy wykształcenie. Dlatego, jeśli chcesz sprzedawać więcej, skorzystaj z naszego doświadczenia i pozwól nam stworzyć miejsce w sieci, w którym będzie to możliwe. Sprawdź, jak nasza agencja interaktywna zrealizowała cele innych marek.