Newsletter. Jak zachęcić do niego klientów?
Masz pomysł na świetny newsletter, ale Twoi adresaci nie są gotowi na to, by zostawić dane kontaktowe w Twoich rękach? Z tego wpisu dowiesz się co zrobić by klienci e-sklepów chętniej korzystali z możliwości zapisu do newslettera.
Zwykle powodem nieufności użytkowników są wcześniejsze doświadczenia i skojarzenia z ciągłym bombardowaniem skrzynki. Dbasz o jakość Twoich usług? Nie powielaj więc złych praktyk i sprawdź jak skłonić klientów sklepów internetowych do zapisu na Twoją listę! Dowiedz się również, jakie korzyści niesie za sobą wysyłanie newslettera do klientów.
Odwieczna zasada – coś za coś
Jeśli w żaden sposób nie zachęcasz swoich klientów do zapisu na newsletter, to dlaczego mają to zrobić? Poinformuj ich o korzyściach, jakie mogą z tego czerpać. Jeśli czegoś potrzebujesz – daj coś w zamian i pamiętaj, że każdy klient lubi czuć się wyjątkowo.
Co oferować klientom zapisującym się na newsletter?
- zaproponuj kupon rabatowy
- wspomnij o specjalnej ofercie tylko dla subskrybentów
- prześlij próbkę produktu
- informuj o nowościach i aktualnych promocjach
- obiecaj regularne zniżki
- dziel się wiedzą dotyczącą Twojej branży
- zaproponuj darmową dostawę
Zdecydowałeś już, co chcesz sprezentować swoim subskrybentom? Świetnie, teraz nie zapomnij wyraźnie wyeksponować tych korzyści, tak aby ta informacja nie umknęła klientom. To właśnie obiecane benefity są najczęstszym bodźcem prowadzącym do zapisu na newsletter.
Zadbaj o estetykę
Zanim Twój klient przeczyta o korzyściach, jakie oferujesz musisz przyciągnąć jego uwagę. Niech okno zapisu na newsletter będzie wyróżnione – inaczej ten element łatwo może umknąć odbiorcom. Zainteresuj ich ciekawą grafiką i profesjonalnie wyglądającym formularzem zapisu.
CTA
Zadbaj o atrakcyjny design, ale nie pozwól aby call to action zginęło. Wezwanie do działania musi być wyraźnie wyróżnione. Uwydatnij przycisk wyrazistym kolorem i wybierz treść, która jasno będzie wskazywać, czego oczekujesz od użytkownika, np. „Zapisz się na newsletter”, „Dołącz do klubu”.
Nic na siłę
Ostatnia, ale niezwykle ważna kwestia – nikt nie lubi być atakowany wyskakującymi oknami. Zwykle, pojawiający się od razu po wejściu na stronę pop-up powoduje, że internauci bez zapoznania się z treścią szukają krzyżyka, aby jak najszybciej pozbyć się denerwującego okna. Szanuj swoich klientów i pozwól im decydować kiedy chcą zapisać się na Twoją listę. Jeśli koniecznie chcesz wykorzystać pop-up, daj odbiorcom czas na zapoznanie się z ofertą Twojego sklepu.
Możliwości jest wiele. Na szczęście nie musisz mieć tego na swojej głowie, możesz skorzystać z dostępnych na rynku oprogramowań, takich jak Freshmail, które pomogą Ci stworzyć efektywny newsletter.
Pamiętaj! Najważniejsze jest szczegółowe poznanie klientów, ich potrzeb oraz oczekiwań. Dowiedz się, co lubią i wykorzystaj tę wiedzę, aby zachęcić ich do zapisu na Twój newsletter. Sprawdź, jakie kampanie newsletterowe zrealizowaliśmy dla marek Modern Classic Home oraz PresKA.