Nieśmiertelna treść istnieje – jest nią Evergreen content! cz.2

Witamy w drugiej części naszego wpisu o nieśmiertelnej treści! W poprzednim tygodniu pojawiła się pierwsza część wpisu opisująca evergreen content. Dziś podpowiemy jak tworzyć tego typu content i na co zwracać największą uwagę.

Jak tworzyć Evergreen Content

Poznaj swoją grupę docelową: Najpierw zapoznaj się z profilem Twoich odbiorców. Określ do kogo mają trafiać Twoje treści i jaką formę musisz zastosować. Warto przygotowywać content dla początkujących lub średniozaawansowanych. Oczywiście nie oznacza to tego, że nie masz tworzyć contentu dla ekspertów. Jeżeli tego wymaga Twoja branża to jak najbardziej nie powinieneś ich ominąć, ale eksperci nie potrzebują tak bardzo pomocy, jak początkujący czy średniozaawansowani. Dlatego kluczem jest zbadanie grupy docelowej i skonstruowanie treści, która będzie odpowiadała jej potrzebom.

Zawężaj i skracaj: Długie artykuły potrafią odstraszać. Szczególnie gdy brak w nich konkretów. Najlepszą opcją w takim wypadku jest skracanie i konkretyzowanie treści, pozbywając się wszystkiego, co zbędne. Pisząc np. post, powinieneś dążyć z treścią „do celu”, nie rozwlekając się z tematem. Nie bój się upraszczać i pamiętaj: Im więcej odbiorca wyciągnie konkretów z Twojego wpisu, tym bardziej będzie z niego zadowolony i na pewno jeszcze nie raz do niego wróci.

Wykorzystaj jeszcze raz najlepszą treść

Napisałeś świetny wpis na bloga, który cieszy się sporą popularnością? Gratulacje! Postaraj się teraz zmodyfikować ten wpis i przerobić go na inną formę np. nagraj video albo napisz audiobooka, w którym szerzej poruszysz wątki opisane we wpisie. Warto wielokrotnie wykorzystywać to, co okazało się sukcesem. Morał z tego taki, że swoje najlepsze treści powinieneś przerabiać na inne formy. Dzięki temu dotrzesz ze swoim contentem do szerszej grupy odbiorców, ponieważ dostarczysz jej sprawdzoną treść w odświeżonej formie.

Pamiętaj o SEO!

Do każdego wpisu czy vloga dodawaj linki odnoszące się do Twoich poprzednich dokonań. To świetny sposób, dzięki któremu wskażesz swoim odbiorcom inne źródła informacji, pozwalające im zgłębić temat. Dla przykładu, jeżeli chcesz poczytać trochę więcej o SEO, zapraszamy pod ten link, a jeżeli interesuje Cię, czym jest content, powinieneś sprawdzić Ten i Ten wpis.

Uniwersalne tematy

Aby content stał się evergreenowy powinien poruszać tematy bliskie życiu człowieka.

Najpopularniejsze dziedziny to:

  • Pieniądze
  • Jedzenie
  • Miłość i związki
  • Zdrowy tryb życia
  • Zwierzęta

By uniknąć wtórności w opisywanym temacie, powołaj się na własny punkt widzenia i opinię opisując dane zagadnienie.

womenshealth

Oto screen popularnego serwisu dla kobiet, pełnego evergreeonowego contentu

Czym nie jest Evergreen Content

Tworząc evergreenową treść na pewno powinieneś zrezygnować z tematów o modzie, najświeższych wiadomościach, czy artykułach związanych z obecnymi trendami lub życiem gwiazd. To, że news będzie chwilowo popularny nie oznacza, że zamieni się w evergreeonwy content. Sukces takiego posta będzie trwał przez moment, a przecież chodzi o to, aby Twoja treść była użyteczna znacznie dłużej.

Nieśmiertelna treść to nie wszystko

Nie opieraj się tylko i wyłącznie na treściach, które mają być ponadczasowe. Warto tworzyć również takie posty, które odnoszą się do aktualnych wydarzeń. Dzięki temu zachowujesz zdrowy balans między tym, co chwilowe a tym, co przetrwa próbę czasu. Jedno bez drugiego nie jest w stanie wygenerować solidnej grupy odbiorców. Różnorodność treści potrafi przykuć uwagę tych, których interesuje chwilowy głośny temat, jak i tych, którzy odwiedzili Twoją stronę po to, by dowiedzieć się czegoś więcej o jakimś złożonym zagadnieniu. Łącząc chwilowo popularne newsy z evergreenowymi treściami budujesz solidną liczbę odbiorców.