Jak wyróżnić swój content pośród morza innych firm cz. 1

Content marketing jest obecnie jednym z najgorętszych tematów poruszanych w świecie biznesu internetowego. Sama koncepcja nie jest niczym odkrywczym, natomiast konsumenci coraz częściej wymagają od firm treści o najwyższej jakości. Co zrobić, aby sprostać ich wymaganiom i wyróżnić się na tle innych firm? Oto kilka prostych porad.

content

Zdefiniuj swoją markę.

Prawdą jest, że firm, które mają cele zbliżone do Twoich jest setki, albo nawet tysiące. Zatem na początek należy określić jak dokładnie chcesz być postrzegany przez swoich odbiorców. Wokół Twojej firmy powinna być zbudowana konkretna historia i content definiujący cele i przekaz, które mają mu przyświecać.

Zadaj sobie poniższe pytania, aby stworzyć wyraźny obraz Twojej firmy:

  • co zainspirowało Cię do stworzenia produktu/usługi i założenia własnej firmy?
  • jakie wartości są najważniejsze dla Twojej firmy?
  • jakie problemy rozwiązujesz dla swoich konsumentów?
  • jeśli Twoja firma byłaby osobą, to jaki miałaby charakter?
  • co jest jedną, najważniejszą rzeczą dla Ciebie i Twojej firmy?

Stworzenie indywidualnej i unikalnej treści wokół marki, nie tylko wpłynie pozytywnie na aspekty marketingowe. Dzięki nim zbudujesz zasady, które będą miały odbicie na każdym etapie organizacyjnym w Twojej firmie. Pamiętaj, że to jak określisz swoją markę będzie fundamentem całości biznesu. Warto brać to pod uwagę już od samego początku i przemyśleć content pod kątem późniejszych strategii marketingowych.

Wybierz odpowiednie kanały marketingowe.

Jedną z podstawowych zasad content marketingu jest prezentowanie treści odbiorcom, którzy są na te treści konkretnie stargetowani. Innymi słowy należy umieszczać reklamę w odpowiednim miejscu i czasie. Dzisiaj istnieje niewiarygodna liczba portali, za pomocą których możemy budować nasz wizerunek. Każdy z nich ma swoje indywidualne cechy i rządzi się nieco innymi prawami. Jeśli chcesz się dowiedzieć jaki portal będzie doskonałym rozwiązaniem dla Twojego biznesu zapraszamy do naszego wpisu “Portale społecznościowe w marketingu – które wybrać?”.

W początkowych etapach odnalezienie idealnego kanału będzie wymagał testów i badań. Musisz wziąć pod uwagę charakter swojej firmy i dowiedzieć się, gdzie Twoi potencjalni klienci najczęściej spędzają czas. Przykładowo branże odzieżowe i kosmetyczne często reklamują się na Instagramie, bo właśnie ten portal skupia się na wizualnym odbiorze.

Zacznij oferować content, a nie tylko sprzedaż.

Jedną z najważniejszych zasad content marketingu nie jest nastawienie na sprzedaż i realizację promocji, a dostarczenie użytkownikom wartościowej treści. Kluczem do rozwinięcia wyspecjalizowanej społeczności jest przedstawienie wiedzy i udowodnienie, dlaczego zasługujesz na uznanie jako autorytet w swojej branży. Gdy uda Ci się to osiągnąć, ludzie łatwiej będą wydawać pieniądze na Twój produkt czy usługę. Choć aspekt sprzedaży jest głównym celem strategii marketingowych, to staje się on o wiele łatwiejszy do osiągnięcia, gdy wzbudzasz zaufanie wśród swoich konsumentów.

Oto pierwsza część tematu poświęconemu content marketingowi. Omówiliśmy w niej jak zdefiniować swoją markę, jak wybór kanału reklamowego wpływa na marketing i o tym jak oferować treść, a nie tylko produkt. W następnej części przedstawimy kolejne trzy porady, za pomocą których można wyróżnić swoją firmę na tle innych. Zapraszamy!