Podstrona “O nas”, czyli jak dobrze się przedstawiać.

Jednym z bardzo ważnych miejsc na Twojej stronie jest podstrona “o nas”. To właśnie na niej musisz przekonać potencjalnego klienta, że jesteś dla niego najlepszym wyborem. Przedstaw swoją firmę z najlepszej strony.


Na każdej stronie ofertowej firmy pojawia się ważna zakładka, dzięki której klienci decydują czy firma jest godna zaufania. W biznesie także liczą się “znajomość i zaufanie”. Jeśli użytkownik ma wybrać wykonawcę jakiejś usługi, producenta jakiegoś produktu czy współpracownika lub kontrahenta chce go trochę poznać i sprawdzić jego doświadczenie. Aby mu na to pozwolić tworzy się podstronę “O firmie”.

To co się na niej znajduje ma przekonać użytkownika, że to właśnie Twoja firma i Twój zespół jest godny ich zaufania.

Informacje

Najważniejszy jest oczywiście rodzaj informacji, jakie umieszczasz na tej podstronie.

Zadaj sobie 3 pytania:

  • Czym może pochwalić się moja firma?
  • Co sprawiłoby, że ja zaufam sprzedawcy/wykonawcy takiemu jak ja?
  • Co dobrego mówią o mnie i mojej ofercie zazwyczaj moi klienci/potencjalni klienci?

Informacje, które wypiszesz sobie w odpowiedzi na te podpunkty powinny znaleźć się w zakładce opisującej Twoją firmę. Ten segment to takie CV Twojej firmy opisujący Twoje wartości, doświadczenie, umiejętności, cechy – historię swojej firmy.

Co działa na klientów:

  1. Doświadczenie – długie lata istnienia firmy to świetny argument. Potwierdza to Twoje doświadczenie, stabilność i zadowolenie klientów, dzięki którym firma wciąż znajduje się na rynku i osiąga zyski.
  2. Liczby i wielkości – może masz duże projekty lub masz za sobą wiele wykonanych zleceń czy tysiące wyprodukowanych produktów, z których ludzie cały czas korzystają?
  3. Kompetencje i wiedza – pochwal się skąd Ty i Twoi pracownicy macie wiedzę i skąd czerpiecie informacje. Czy douczacie się? Czy skończyliście jakieś specjalne szkoły? Możecie pochwalić się nawet dyplomami czy certyfikatami lub dołączyć swoje referencje.
  4. Sprzęt/wyposażenie – jeśli posiadasz firmą produkcyjną, lub inną w której ważna jest jakość sprzętu i maszyn, możesz przedstawić swoje zasoby produkcyjne. A może macie jakiś prototyp, którym nie może pochwalić się wasza konkurencja?
  5. Ludzie – czyli najważniejsze – ludzie tworzą firmę, wykonują Twoje produkty/usługi, współpracują na jej wizerunek i renomę. Przedstaw ich. Pokaż klientowi z kim będzie współpracował lub kto stworzył dla niego produkty.
  6. Unikalność – szczególnie zaznacz te cechy Twojej firmy i oferty, które wyróżniają Cię od innych. Klient czytał już pewnie z 10 (jak nie więcej) takich zakładek, więc jeśli nie zaserwujesz mu czegoś, czego jeszcze nie widział, będziesz tylko kolejną firmą, z którą się zapoznał.

Zdjęcia

Kolejny bardzo ważny element to zdjęcia na podstronie “O nas”. Wiele osób korzysta tu z darmowych stocków “obrazujących” tylko, że chodzi o biuro czy zespół. Pomyśl, czy nie lepiej by było gdybyście pokazali prawdę? Jak wygląda Wasza hala produkcyjna? Jakich macie pracowników, jaki jest Wasz budynek? Wszystkie zdjęcia, które pokażą charakter Twojej firmy (szczególnie te pozytywne aspekty) to wartość dodana dla Twojej strony i sposób na zwiększenia zaufania.

Sposób “mówienia”

Treść, którą piszesz na tej podstronie powinna być dostosowana do Twojej grupy i branży. Jeśli pracujesz w branży B2B, gdzie Twoimi kontrahentami będą poważne firmy, powinieneś pisać w bardziej oficjalny i stonowany sposób. W kreatywnych miejscach, firmach oferujących usługi i produkty dla młodzieży czy dzieci możesz sobie pozwolić na bardziej luźny i żartobliwy język.

Także sama nazwa: podstrona “O nas”, “O firmie” czy “O zespole” zależeć powinna od osób, które odbierają Twój przekaz i charakteru Twojej firmy. Jeśli jesteś firmą z dorobkiem, istniejącą od kilkudziesięciu lat czy wielką korporacją zapewne bardziej wypada zakładkę nazwać “O firmie”, jeśli firma to niewielki zgrany zespół można to spokojnie zastąpić “O zespole” lub “O nas”. Tu jednak granice są umowne, wiec możesz dobrać nazwę, po prostu według uznania.

Być, albo nie być

Podstrona “O nas” to miejsce, w którym przedstawiasz się swoim przyszłym klientom. Wiele osób uznaje, że to mało istotna karta jednak to naprawdę istotna informacja. Tutaj przekonujesz, przedstawiasz się swoim klientom i kontrahentom. To co tam napiszesz, będzie wpływa na to, jak będą Cię odbierać. Bardzo często może też zadecydować o tym, czy w ogóle postanowią zapoznać się bliżej z Twoją ofertą oraz czy z niej skorzystać.