13 uniwersalnych pomysłów na wpis na bloga
Brak Ci pomysłów na kolejny artykuł? Spokojnie, to się zdarza każdemu. Odkryj 13 pomysłów na wpis na bloga i nie daj się niemocy!
Wydaje mi się, że każdy z nas zmaga się czasami z brakiem pomysłów, co niestety prowadzi do tego, że tracimy zapał i stajemy się zniechęceni do swoich zadań. W takich momentach polecam po pierwsze – zaparzyć sobie gorącą kawę, a po drugie – poszukać inspiracji. Część z nich znajdziesz właśnie w tym wpisie, myślę, że będzie to uniwersalna lista, z której będą mogli skorzystać twórcy naprawdę różnorodnych blogów. Zaczynamy!
13 pomysłów na wpis na bloga
- Aktualne trendy i branżowe newsy – opisz je i zaprezentuj czytelnikom swoje stanowisko.
- Case study – ludzie lubią czytać, o tym, jak ktoś z punktu A doszedł do punktu B, co się sprawdziło i co ma szansę się sprawdzić również w ich biznesie. Takie historie są inspirujące i motywują do działania.
- Twój produkt – stworzyłeś nowy produkt lub do Twojej oferty dołączyła nowa usługa? Blog to świetne miejsce, aby dokładnie je opisać i wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów.
- Podsumowanie – może to być tygodniowy, miesięczny, a nawet roczny skrót najważniejszych dla Twojej branży wydarzeń czy newsów.
- Listy – “10 sposobów na…”, “7 książek, które musisz przeczytać”, “5 aplikacji dla…”,”14 pomysłów na wpis na bloga” ;-) Użytkownicy po prostu lubią czytać treści w tzw. pigułce, które czyta się łatwo i równie łatwo jest przyswoić wiedzę w nich zawartą.
- Najczęściej zadawane pytania – zastanów się, które kwestię najbardziej ciekawią Twoich klientów i po prostu odpowiedz na nie w jednym ze wpisów. Skąd brać inspiracje? Przejrzyj pytania zadawane w mailach, wiadomościach prywatnych czy w komentarzach na Twoich profilach w mediach społecznościowych.
- Ściągawka – do jej stworzenia, wykorzystaj informacje, które są często wyszukiwane przez Twoją grupę docelową. Jeśli np. prowadzisz sklep online dla kobiet – stwórz krótką ściągę, w której opiszesz, jak dopasować stylizację do typu urody. Mężczyznom natomiast przydałaby się np. instrukcja wiązania krawata ;) Takie treści często zyskują miano ever green content, do którego użytkownicy zaglądają mimo upływającego czasu od jego publikacji.
- Video post – brak Ci weny, żeby pisać? Spróbuj nagrać to, co chcesz przekazać swoim czytelnikom.
- Statystyki – liczby przyciągają uwagę. Poszukaj więc sprawdzonych źródeł i poświęć wpis statystykom, które mogą zainteresować Twoich obserwatorów.
- Fakty i mity – czyli ciekawostki, które potrafią zaskoczyć.
- Recenzje – większość z nas przed kupnem sprawdza opinię innych użytkowników, dlatego wybierając odpowiedni temat, masz szansę ściągnąć do siebie sporo osób. Zależnie od Twojej branży, mogą to być recenzję książek, filmów czy produktów.
- Kalendarz – zgromadź w jednym miejscu najważniejsze branżowe wydarzenia i daty.
- Błędy, których musisz unikać – ludzie nie lubią uczyć się na swoich błędach, więc pozwól im uniknąć porażek innych.
Na koniec
Jeśli dotarłeś do tego momentu, jestem pewna, że w Twojej głowie pojawiło się już mnóstwo pomysłów na kolejny wpis na bloga. Pamiętaj, że nie musisz go prowadzić sam. Jeśli brak Tobie czasu, aby skupić się na tworzeniu treści, odezwij się do nas, jak widzisz, nie brakuje nam inspiracji.