4 wskazówki na efektywny blog firmowy

Jeśli prowadzisz blog firmowy, to wiesz już, że nie jest to tak proste zadanie, jak się może z pozoru wydawać. Wszelkie działania powinny być podejmowane zgodnie z opracowaną wcześniej skuteczną strategią. Bez zaangażowania i przemyślanych wpisów z pewnością się nie obejdzie.

blog firmowy

Ciekawe i wartościowe treści publikowane na Twoim blogu będą wspierać pozycjonowanie strony, a dzięki temu zwiększysz liczbę swoich czytelników. Tworząc bloga, nie możesz jednak skupiać się tylko na optymalizacji zawartości pod względem wyszukiwarek. Szanuj odbiorców, zaciekaw ich, edukuj i inspiruj, a oni odwdzięczą się powrotami na Twoją stronę. Co zatem zrobić, aby skutecznie prowadzić blog firmowy?

Content to podstawa

Jeśli nie wiesz jeszcze, że content is king przeczytaj nasz archiwalny wpis, który wyjaśni Ci, dlaczego content został królem. Koniecznie zapamiętaj: nie zdobędziesz czytelników, jeśli publikowane przez Ciebie treści będą kiepskiej jakości! To podstawa, o której absolutnie nie możesz zapomnieć. Zanim więc zaczniesz oczekiwać od odbiorców, że będą przechodzić na podstrony ofertowe i realizować zakupy w Twoim e-sklepie, musisz przekazać im wartościowe treści, które będą zachętą do pozostania na Twojej stronie i zapoznania się z Twoją ofertą.
Jaka powinna być długość wpisów na bloga? Nie ma jednej właściwej odpowiedzi na to pytanie. Tutaj znajdziesz wskazówki na to, jaką długość contentu wybrać.

Ale content to nie wszystko

Tak jak przeczytałeś wyżej, content to podstawa, ale content to nie wszystko. Prawdą jest, że nawet jeśli stworzysz super ciekawy lub edukujący post, który urozmaicisz wysokiej jakości zdjęciami oraz dopieścisz każdy nawet najmniejszy aspekt, jest duże prawdopodobieństwo, że zginie on w otchłani internetu już dzień po jego publikacji.
Reguła jest taka, że wpisy generują największy ruch w dniu publikacji, następna doba to już znacznie mniejsza liczba odsłon. Po tym czasie nie powinniśmy już liczyć na wyraźne zainteresowanie naszym postem. Chyba że zadbamy o jego skuteczną promocję i dystrybucję.

blog firmowy

Podziel się linkiem w mediach społecznościowych

Opublikowanie wpisu na blogu to pierwszy krok. Twoim rutynowym działaniem powinno być poinformowanie czytelników o świeżym poście. Dostarcz link za pośrednictwem mediów społecznościowych preferowanych przez Twoją grupę odbiorczą. To działanie niestety jedynie krótkotrwale zwiększy ruch na Twoim blogu, ponieważ przeciętny post np. na Facebooku żyje zaledwie około 3 godziny. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak efektywniej prowadzić fanpage na Facebooku przeczytaj nasz wpis.

Twórz ponadczasowe treści

Evergreen content” to treść nieśmiertelna. Taka, która zawsze jest aktualna, przydatna i dobrze się do niej wraca. To również treść, która dla Twoich odbiorców będzie cenną kopalnią wiedzy na temat, który ich najbardziej interesuje. Dzięki niej Twoja strona będzie rosła w siłę, zbierając coraz większe zasięgi.

Nie zapomnij co jakiś czas promować tych artykułów w mediach społecznościowych. Więcej o ponadczasowych treściach dowiesz się z naszych wpisów Nieśmiertelna treść istnieje – jest nią Evergreen content! cz.1 i Nieśmiertelna treść istnieje – jest nią Evergreen content! cz.2.

Podsumowując

Przedstawiliśmy dzisiaj 4 wskazówki, które sprawią, że Twój blog firmowy będzie efektywniejszy. Oczywiście możesz również skorzystać z naszego wsparcia. Z chęcią skutecznie zajmiemy się Twoim blogiem. Już dziś sprawdź naszą ofertę!