Porzucony koszyk – dlaczego klienci rezygnują z zakupów?

Jako agencja interaktywna mieliśmy okazję współpracować z wieloma przedsiębiorcami, dla których zrealizowaliśmy sklepy internetowe przynoszące zyski ze sprzedaży różnorodnych produktów. Podczas naszej pracy zauważyliśmy, że są 3 główne powody przez które klienci porzucają koszyki. Poznaj je i wyeliminuj prawdopodobieństwo utraty klientów w Twoim e-sklepie.

Porzucony koszyk

1. Trudności w trakcie procesu zamawiania

Jednym z najczęstszych przyczyn rezygnacji z zakupów są różnorodne trudności, które towarzyszą użytkownikom podczas zamawiania produktów. Wielu z nich zniechęca konieczność zarejestrowania konta i brak możliwości zrealizowania zakupów, jako “gość”. Użytkownicy robią zakupy w internecie, aby zaoszczędzić swój czas, oczekują więc do sklepów internetowych, że te umożliwią im szybki i wygodny proces, bez ruszania się z domu. Innym problemem użytkowników jest brak preferowanej przez nich metody płatności czy dostawy zamawianych produktów. Te niedogodności motywują użytkowników do porzucania koszyka i rozpoczęcia poszukiwań ciekawszej oferty na stronach konkurencji.

2. Zaskakujące koszty dostawy

Zdarzyło Ci się kiedyś, że przebrnąłeś przez cały formularz, a w ostatnim kroku dowiedziałeś się, że koszty dostawy były znacznie wyższe, niż oczekiwałeś? A może nawet podwoiły wartość Twojego zamówienia? Jeśli tak, z pewnością możesz sobie wyobrazić złość, która Ci wtedy towarzyszyła. Chyba nie chcesz teraz narażać na to Twoich klientów? Jeśli będziesz grał fair, nie będziesz musiał martwić się o porzucony koszyk.

Porzucony koszyk

3. Brak zaufania

Porzucony koszyk wiąże się również z obawami użytkowników. Chociaż coraz częściej robimy zakupy online, czasami wahamy się, czy są one całkowicie bezpieczne. Użytkownicy nie mogą dotknąć produktów ani porozmawiać ze sprzedawcą, który przekona ich do zakupu. Niestety oszustów w sieci nie brakuje i właśnie dlatego ważne jest upewnianie klientów, że zakupy w Twoim sklepie są bezpieczne. Możesz zmniejszyć ich obawy za pomocą:

  • ikon potwierdzających bezpieczeństwo witryny –SSL

Istnieją sprawdzone sposoby, na to, aby Twoi klienci czuli się na stronie bezpiecznie. Pierwszą rzeczą, która pozwala na bezpieczny transfer danych między Twoją firmą a odwiedzającymi stronę, jest certyfikat SSL. To dzięki niemu, dane z formularzy kontaktowych lub dane transakcji sprzedaży są szyfrowane przed hakerami. Dając badża (znak, plakietka) potwierdzającego, że Twoja strona jest szyfrowana, prestiż, bezpieczeństwo i zaufanie e-klientów rośnie.

  • wygodnego i łatwego dostępu do obsługi klienta – Live Chat

Zaufanie możesz budować na wiele sposobów. Jedno jest pewne – musisz poświęcić sporo uwagi swoim odbiorcom. Live chat stwarza do tego świetną okazję, komunikując się z nimi we właściwy sposób, sprawisz, że użytkownicy będą Ci ufać. Na tym nie koniec – podczas rozmów stworzysz więź i przywiązanie, które sprawią, że klienci będą lojalni. Nie będą szukać alternatywnej oferty u Twojej konkurencji, bo będą pewni, że mogą zaufać Tobie.

  • opinii innych klientów

Umieszczenie na stronie opinii na temat Twojej firmy czy recenzji produktów innych klientów może podnieść jej skuteczność, a co za tym idzie sprzedaż – nawet o ponad 50%.

Podsumowując

Optymalizacja sklepu internetowego nie należy do prostych zadań. Jeśli nie chcesz martwić się o porzucony koszyk, wykorzystaj nasze porady lub skontaktuj się z nami. Przeprowadzimy audyt, przeanalizujemy Twoje działania i demografię klientów, a następnie na tej podstawie wprowadzimy zmiany, które pomogą zminimalizować ilość klientów, którzy rezygnują z zakupów w Twoim sklepie.