Projektowanie stron www – dobre praktyki

Poznaj sprawdzone praktyki, które sprawiają, że projektowanie stron www jest skuteczniejsze, a rezultat dostosowany do oczekiwań odbiorców.

Projektowanie stron www

Postaw na prostotę

Internauci chcą w jak najłatwiejszy i najszybszy sposób zdobyć, to, czego oczekują – zrealizować zakupy, zapoznać się z interesującą ich treścią, dowiedzieć się czegoś ciekawego lub edukującego. Skuteczna strona www musi spełniać ich oczekiwania – więc nie komplikuj i postaw na prostotę oraz intuicyjność. Nie przesadzaj z ilością treści, ponieważ nikt nie będzie chciał tego czytać, a także nie przytłaczaj odbiorców mnóstwem CTA – w taki sposób tylko ich do siebie zrazisz. Pokaż konkrety i zachęć do działania.

SSL – zadbaj o bezpieczeństwo

Internet ciągle się zmienia, ale jedną stabilną rzeczą, o jaką musimy dbać jest bezpieczeństwo. Choć zabrzmi to jak żart, wielu czyha na naszą stronę www. Na dane, jakie są przesyłane przez nią, na płatności. Istnieją sprawdzone sposoby, na to, aby Twoi klienci czuli się na stronie bezpiecznie. Pierwszą rzeczą, która pozwala na bezpieczny transfer danych między Twoją firmą a odwiedzającymi stronę, jest certyfikat SSL. To dzięki niemu, dane z formularzy kontaktowych lub dane transakcji sprzedaży są szyfrowane przed hakerami. (To fragment naszego archiwalnego wpisu – Wiarygodna strona internetowa)

Łatwy kontakt

Kolejnym aspektem, który należy dopracować, jest łatwość w nawiązaniu kontaktu. Upewnij się, czy użytkownicy nie mają problemu ze znalezieniem Twoich danych kontaktowych lub formularza, za którego pośrednictwem mogą nawiązać relację.

Projektowanie stron www

Zadbaj o czytelność

Ta porada może Ci się wydawać banalna, jednak przeglądając sieć, wciąż możemy znaleźć takie “perełki”, jak ozdobny żółty font, na jaskrawym różowym tle. Tak przedstawiona treść na stronie będzie nieczytelna i męcząca dla oczu odbiorców. Używaj, co najwyżej jednego ozdobnego fontu w obrębie witryny i zadbaj, o to, aby połączenie wzorów i kolorów było dopasowane i przejrzyste.

Pamiętaj o mobile

Dostosowanie strony do urządzeń przenośnych jest dziś standardem. Nawet jeżeli Twoi klienci częściej dokonują zakupów za pomocą komputera, to i tak wiele ofert najpierw przeglądają za pomocą smartfona czy tableta. By nie utrudniać im tego zadania, dostosuj swoją stronę do formatu przenośnych urządzeń, testuj ją, upewniając się, że poruszanie się po niej nie sprawia odbiorcom żadnego problemu.

Korzystaj z Google Analytics

To narzędzie oferuje nam prawdziwą kopalnię wiedzy. Jak sama nazwa wskazuje, posłuży Ci do analityki i monitoringu Twojej strony. Za sprawą Google Analytics masz stały dostęp do ogromnej ilości istotnych danych. Znajdziesz tam wiele odpowiedzi, zanim jednak je uzyskasz, musisz postawić sobie konkretne pytanie – co dokładnie chcesz sprawdzić? W którym momencie Twoi klienci porzucają Twoją stronę? A może odbiorcy korzystają z Twojej strony tylko na desktopie? Dzięki Google Analytics dowiesz się, kim są Twoi odbiorcy i jak zachowują się na Twojej witrynie. Zyskasz informacje o ich wieku, lokalizacji, zainteresowaniach, o tym ile czasu spędzają na Twojej stronie, a także wiele więcej istotnych danych, które moglibyśmy długo wypisywać. Lepiej sprawdzić możliwości Google Analytics na własnej skórze! O tym oraz o innych narzędziach Google pisaliśmy tutaj.

Podsumowując

Strona www jest wizytówką firmy, po którą internauci sięgają w pierwszej kolejności. To ona decyduje, o tym, czy odbiorcy będą chcieli skorzystać z Twojej oferty, czy jak najszybciej opuścić witrynę. Zajrzyj do naszego portfolio, zobacz jakie projekty zrealizowaliśmy i razem z nami wykorzystaj potencjał Twojej firmy oraz internetu.