Push Notification czyli powiadomienia nowej generacji

Na marketingowo-reklamowym rynku pojawiła się nowość! Jest nią Push Notification. Warto poznać to narzędzie. Jest proste i może powiększyć bazę Twoich odbiorców nawet dwa razy szybciej niż w przypadku tradycyjnego e-mail marketingu!

Push Notification to nowy rodzaj reklamy dla Twoich klientów. Nie jest drogi a okazuje się być bardzo skuteczny. Dzięki niemu w bardzo łatwy sposób możesz dotrzeć do wielu klientów. Zainteresowany? To przechodzimy do konkretów!

Czym jest Push Noification?

To rodzaj powiadomień wyświetlanych w oknie przeglądarki Twoich odbiorców. Wystarczy, że zaimplementujesz taką usługę na swojej stronie. Jeżeli klient zgodzi się ją subskrybować, w oknie jego przeglądarki zaczną pojawiać się powiadomienia o ofercie z Twojej strony. Oczywiście nie będzie to nachalna, wyświetlająca się co parę sekund reklama. Przebiega tu proces podobny do e-mail marketingu.

Bez-nazwy-2

Push Notifications pozwalają

  • Pozyskać nowych klientów
  • Przeprowadzać ankiety i badania satysfakcji
  • Zwiększają ruch i generują sprzedaż
  • Budują rozpoznawalność marki
  • Edukują rynek (np. poprzez podsyłanie poradników odnośnie Twoich produktów)

Powiadomienia Push umożliwiają pozostać w stałym kontakcie z osobami, które nie przepadają za spamem i nie zapisują się na newslettery. Komunikaty są szybsze w odbiorze. Dodatkowo wywołują silną potrzebę zapoznania się z ofertą. Są zawsze widoczne i nie trzeba ich otwierać. Po kliknięciu mogą przenosić bezpośrednio do oferty.

Powiadomienia Push, a Newsletter

Powiadomienia Push w swej naturze przypominają Newslettery. Są jednak ważne różnice między tymi narzędziami:

  • Czas zaprojektowania powiadomienia Jest znacząco mniejszy niż opracowanie pełnego newslettera.
  • Jeżeli newsletter jest źle zaprojektowany, może szybko trafić do spamu.  W przypadku Push Notification nie ma takiego problemu
  • Czas wysyłki wiadomości w e-mail marketingu może być różny. Powiadomienia Push, będące obsługiwane przez przeglądarki internetowe dochodzą do odbiorców w czasie rzeczywistym
  • Web Push wspierane są przez największe przeglądarki internetowe oraz platformy mobilne. Oferują spore zasięgi, trafiając również do tych odbiorców, którzy obawiają się spamu.
  • Korzystając z Push Notification, proces budowania bazy odbiorców może być bardzo ekspresowy. Najlepiej konwertujące formularze zapisu pozwalają na szybszy wzrost bazy odbiorców niż w przypadku e-mail marketingu.
  • Jeżeli klient chce otrzymywać komunikaty Push, nie musi podawać swojego maila przy formularzu. Wystarczy zgoda na wyświetlanie powiadomień w oknie przeglądarki
  • Powiadomienia Push wyświetlają się każdemu użytkownikowi. W przypadku newsletterów open rate jest zwykle niski
  • Push polega na krótkim przedstawieniu oferty. Newsletter zawiera więcej informacji o ofercie.

Przechwytywanie

Na co należy uważać

Właściciele sklepów internetowych często nieumiejętnie korzystają z powiadomień Push. Proszą użytkowników o zgodę od razu po załadowaniu strony. Takie okno często jest odruchowo zamykane przez odbiorcę. Sugerujemy, aby pozwolić użytkownikowi podjąć świadomą decyzję czy chce otrzymywać powiadomienia. Mogą do tego posłużyć, podobnie jak w przypadku newsletterów, popupy lub umiejętnie zamieszczone przyciski “Obserwuj”. Dzięki temu będziesz pewny, że taki użytkownik jest zainteresowany Twoją ofertą i chętnie się z nią zapozna.

Podsumowując

Powiadomienia Push są świetnym sposobem na ekspresową reklamę. Jak w przypadku każdego narzędzia, jeżeli nieumiejętnie będziesz z niego korzystał, nie wykorzystasz w pełni jego potencjału. Napisz do nas, a fachowo przygotujemy rozwiązanie Push Notification dla Twojej firmy!