Jak tworzyć treści dla różnych generacji
Każde pokolenie rządzi się własnymi prawami. To samo tyczy się treści, które ze względu na wiek odbiorców są różnie przyjmowane. Dziś dowiesz się jak tworzyć treści dla różnych generacji!
Social media pękają od nadmiaru informacji. Co ciekawe jeden post może być zupełnie inaczej odbierany przez różne generacje. W grę wchodzi wiek odbiorców, jak i szereg elementów, które ukształtowały dane pokolenie. Dlatego dziś dowiesz się jak tworzyć treści dla różnych generacji.
Generacja Z
Zaczniemy od najmłodszego pokolenia, które składa się z osób urodzonych po roku 1996. Cechami charakterystycznymi generacji jest łatwość w przyswajaniu najnowszych trendów oraz słabość do nowinek technicznych i komunikacji w sieci. Nic w tym dziwnego. Pokolenie Z wychowywało się w czasie, w którym internet był już wszechobecny. Teraz żyją w świecie, gdzie social media mają coraz większy wpływ na popkulturę. Oczywiście w niczym im to nie przeszkadza, ponieważ świetnie radzą sobie z nowymi technologiami.
Jaką tworzyć treść:
Treść powinna być krótka i rzeczowa. Warto by była promowana atrakcyjną wizualnie grafiką. Najlepszym środkiem przekazu okazują się video filmiki. Pokolenie Z z social mediów korzysta najczęściej przed szkołą jak i po (godziny między 7:00 – 9:00 a 15:00 – 17:00). Największą aktywność generacja wykazuje pod koniec tygodnia.
Generacja Y (Milenialsi)
To osoby urodzone w latach 80-tych i na początku 90-tych. Cechuje ich silne dążenie do własnych celów oraz pozytywne nastawienie do najnowszych technologi, które wykorzystują trochę inaczej niż wyżej wspomniana generacja. Przede wszystkim social media pełnią tutaj bardziej funkcje informacyjną niż rozrywkową. Wiele osób z tego pokolenia wykorzystuje social media do działań biznesowych.
Jaką tworzyć treść:
Posty powinny być rzeczowe i wiarygodne. Należy zadbać także o atrakcyjną oprawę wizualną, która przyciągnie uwagę odbiorców pokolenia Y
Generacja X
Urodzeni w latach 60-tych i 70-tych. Mowa o pokoleniu, które było świadkami sporych zmian społecznych. Szczególnie w kwestii rozwoju technologii. Nie przeszkodziło im to świetnie odnaleźć się w social mediach. Częściej jednak korzystają z komputerów stacjonarnych niż urządzeń mobilnych. Dla pokolenia X wirtualny świat to przede wszystkim źródło wiedzy. Najnowsze technologie traktują bardzo użytkowo. Mniej angażują się w najnowsze trendy.
Jaką tworzyć treść:
Generacja X preferuje konkretne informacje, które łatwo można znaleźć. Przy tworzeniu contentu lepiej zrezygnować z ankiet czy quizów. Liczą się jasne informacje z prostymi przekierowaniami na znaną i zaufaną stronę.
Baby Boomers
Najstarsze z zaprezentowanych pokoleń. Urodzeni między 1946 a 1964 wcale nie próżnują w świecie nowych mediów. Wiele starszych osób korzysta z Facebooka regularnie, często wykorzystując go do odszukiwania informacji związanych z polityką czy sportem. Wciąż chętniej komunikują się z użyciem e-maili.
Jaką tworzyć treść:
W przeciwieństwie do poprzedniej generacji Baby Boomers chętniej wybierają treści angażujące jak quizy czy ankiety. Często też korzystają z newsletterów. Starsi ludzie czują szczególną potrzebę wyrażenia własnych poglądów, dlatego tak chętnie udostępniają wiele informacji i postów wyrażając własny punkt widzenia.
Podsumowanie
Każda generacja inaczej odbiera wiadomości i posty. Warto znać ich podejście, aby samemu budować trafne komunikaty dla danej grupy docelowej. W tym celu możesz skorzystać również z naszej pomocy. Fachowo przygotujemy Twoją ofertę, którą przedstawimy w taki sposób, aby była atrakcyjna dla Twojej grupy docelowej. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoja oferta dotrze do danej grupy, poszerzając bazę klientów.