Strona produktu – jak sprzedawać w internecie?
Jeśli myślisz o stworzeniu własnego sklepu internetowego, musisz uświadomić sobie, że na osiągnięcie Twojego celu – czyli sprzedaży składa się wielu czynników. To obszerny temat, któremu poświęciliśmy już kilka wpisów. Tym razem weźmiemy pod lupę kwestię samej strony produktu, którą możesz stworzyć na dwojaki sposób. Tak, aby skutecznie zachęcała do kupna lub przeciwnie – odstraszała potencjalnych klientów. Co wybierasz? ;-)
Poniżej znajdziesz odnośniki do wpisów pomocnych podczas planowania działań w zakresie Twojego sklepu internetowego, które z pewnością ułatwią Ci znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak sprzedawać w internecie. Oto one:
- Funkcje sklepu internetowego, które warto mieć
- Jak zrobić zdjęcia produktów, które sprzedają?
- 5 porad, które sprawią, że zbudujesz zaufanie e-klientów
Jak sprzedawać w internecie?
Znaczący wpływ na to, jak wyglądają wyniki sprzedaży w sklepie internetowym, mają strony produktowe. To, co się na nich znajduję oraz cała oprawa graficzna powinna być zgodna z wymaganiami oraz upodobaniami Twojej grupy docelowej. Niestety nie ma jednej listy uniwersalnych praktyk, które wystarczy zrealizować i które sprawdzą się w każdym e-sklepie. Są jednak podstawy, o których trzeba pamiętać na stronach produktowych, aby nie zniweczyć planów o skutecznej sprzedaży.
Przemyślane i zachęcające do kupna opisy produktów
Na pierwszy ogień weźmy aspekt, który jest potrzebny do realizacji pozytywnych doświadczeń użytkowników. Wyobraź sobie, że sam realizujesz zakupy online. Co jest dla Ciebie ważne? Nie możesz, tak, jak w sklepie stacjonarnym wziąć produktu do ręki, sprawdzić jego jakości i przeczytać etykiety. Żaden pracownik sklepu nie podejdzie do Ciebie, aby opowiedzieć Ci o zaletach rzeczy, którą jesteś zainteresowany. Dlatego właśnie obok przedmiotów sprzedawanych w sieci musi widnieć ich opis. Nie lekceważ go, ograniczając się wyłącznie do podania danych technicznych czy składu materiału. Przygotowany przez Ciebie opis powinien być pisany językiem korzyści, tak aby użytkownicy od razu wiedzieli, co zyskają za sprawą Twoich produktów. Nie zmarnuj potencjału opisów pod względem SEO. To miejsce, w którym powinny znajdować się frazy kluczowe, jeśli chcesz zapewnić sobie cenny ruch z wyszukiwarki. Więcej cennych porad na temat opisów znajdziesz tutaj – Jak tworzyć opisy produktów, które zwiększą sprzedaż?
Opinie zadowolonych klientów
Aż 70% użytkowników ufa opiniom innych! Musisz wykorzystać tę wiedzę. Umieść opinie zadowolonych klientów na stronie produktowej, a zachęcić kolejnych użytkowników do zrealizowania zakupów. Zdanie innych utwierdzi ich w przekonaniu, że wybór Twojego produktu do dobry wybór, oprócz tego potwierdzi wiarygodność Twojego sklepu.
Przycisk dodaj do koszyka
Button, za pomocą którego dodajemy produkt do koszyka to niewielki element o naprawdę dużym znaczeniu – za jego pośrednictwem użytkownicy stają się Twoimi klientami. W skrócie:
- button musi wyróżniać się na tle całej strony,
- dobrze, jeśli jego kolor jest inny od barw pojawiających się w całej witrynie,
- button musi być wystarczająco duży, aby użytkownicy mobile mogli bez trudu na niego kliknąć.
Najlepszym sposobem na wyodrębnienie najskuteczniejszego dla Twojego sklepu przycisku, jest testowanie. Przygotuj kilka alternatyw i sprawdź, czy efektywniejszy jest zielony, czy czerwony przycisk, krótkie hasło, czy dłuższe.
Podsumowując
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak sprzedawać w internecie. Jak widzisz, to co znajduje się na stronach produktów również ma znaczący wpływ. Kieruj się powyższymi wskazówkami, ale pamiętaj, że jest wiele więcej czynników, od których zależna jest skuteczność Twojego sklepu. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak my tworzymy sklepy internetowe, które sprzedają, zajrzyj tutajlub skontaktuj się z nami.